Obsah, ke kterému se snažíte dostat, je určený
pouze pro odborné pracovníky ve zdravotnictví.


Jste odborný pracovník ve zdravotnictví?
Následující obsah je určen pouze pro zdravotnické pracovníky.
Budete přesměrováni.
Následující obsah je určen pouze pro pacienty.
Budete přesměrováni.
Aktivní stáří

Udržování zdravého a aktivního životního stylu po 50. roce života.

Aktivní stáří

Jakmile dosáhneme 50 let je přirozené, že naše tělo stárne a fyzicky se mění. Naše svaly, kosti a klouby se mohou cítit trochu jinak, což je naprosto normální. Možná je na čase udělat nějaké změny v životním stylu, abychom naše tělo udrželi i nadále v dobré kondici. Pro udržení dobrého zdraví i po dosažení 50 let jsou vyvážená strava a pravidelná fyzická aktivita klíčové. Ve skutečnosti tohle ale platí pro každý věk.

 

Zdravý způsob života je úzce spojen s životním stylem, který zahrnuje fyzické aktivity spojené s rozumnou volbou naší stravy. Pokud jsou rutinní součástí života, tak dobrá výživa a pravidelné cvičení pomáhají zpomalovat zdravotní problémy. Vhodný příjem živin jako jsou vitamíny, minerální látky a bílkoviny je nezbytný pro dobré fungování tělesných funkcí.

 

Je doporučováno jíst co nejvíce pestrou a vyváženou stravu, ačkoliv ne vždy se nám to daří. Vápník, vitamín D, vitamín C a bílkoviny jsou všechno klíčové živiny pro osoby starší 50 let a jsou nepostradatelné pro udržení dobrého zdraví svalů, kostí a kloubů.

 

Abychom se i po padesátce udrželi v dobré kondici, naše strava by měla být bohatá především na následující živiny:

 

  • Vitamíny B2, B6 a B12 přispívají ke snížení únavy a vyčerpání.
  • Bílkoviny přispívají k růstu a udržení svalové hmoty. Lidé starší 50 let potřebují více bílkovin na kilogram tělesné hmotnosti než mladí lidé.
  • Vitamín D, vápník a fosfor přispívají k udržení normálního stavu kostí.
  • Vitamín C přispívá k normální tvorbě kolagenu pro normální funkci chrupavky. Chrupavka je klíčová část kloubů. Svaly, kosti a chrupavka hrají společně důležitou roli v denních aktivitách. Kromě toho vitamín C přispívá i k normální funkci imunitního systému.
  • Je potřeba adekvátní příjem tekutin. Voda je obsažena prakticky v každém metabolickém procesu. Pitím vody přispíváte k udržení normálních fyzických a kognitivních funkcí. Adekvátní hydratace podporuje dobré fyzické a psychické výkony.
  • Světová zdravotnická organizace podporuje lidi v konzumování alespoň 25 g vlákniny denně (to se rovná 6 velkých jablkům, 3 šálků malin, 3 šálků borůvek nebo 2 šálků vařených fazolí či čočky)

 


BÍLKOVINY
Bílkoviny poskytují strukturu svalům, kostem a kloubům a umožní jim se hýbat. Jsou stavebními kameny pro aktivní život.
SPOJENCI PRO ZDRAVÝ ŽIVOT
Jak čas plyne, naše těla se začínají měnit. Proaktivní péče o zdraví nám může pomoci využít život na plno.


Výživová řešení
od Nestlé Health Science